Sunday, 19 May 2013

About Inspirations

Hi !


Today's post is about my inspirations and working for a clothing collection.
I think you might know that I design and sew my own clothes. I'm working on a new collection, which I'll show/share soon. 
The first thing I do, before I start working on the fit and cut of a piece, I look through my magazine collection, old photos or watch music videos, for example. So basically, I think about the theme/topic, which is going to stamp the collection. 
This is my inspiration board for this season. I hope you got inspired too :) 
What do you think? What is the topic of the new collection ? 
I'm really excited about it and I can't wait to show you the pieces!
Happy Sunday x

Der heutige Post handelt von meinen Inspirationen und wie ich diese anwende, um eine neue Kleider Kollektion zu designen. Dass ich meine eigenen Sachen designe und auch nähe, werdet ihr wahrscheinlich mitbekommen haben. Momentan arbeite ich an einer neuen Kollektion und werde euch diese bald zeigen.
Bevor ich mir überhaupt Gedanken über den Schnitt und die Art des Stückes mache, schaue ich durch meine Zeitungen, Fotos oder gucke mir z.B. Musikvideos an. Ich denke zu aller erst immer über das Thema/Motto, welches die Kollektion prägen soll, nach. 
Hier ist meine aktuelle Inspirations-Wand für diese Saison. Ich hoffe, dass ihr ebenfalls inspiriert worden seit :)
Was denkt ihr, ist das Thema für die neue Kollektion?
Ich bin gespannt und freue mich, euch die Teile zu zeigen!
x

SHARE:

No comments

Post a Comment

© KFB Fashionfactory.

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blog Layout Designed by pipdig