Donnerstag, 4. Juli 2013

Oman - Part 1 - Around Muscat


Hey There!


Here's the first travel post of the new "Oman" series. I did the travel last year. Me and my family went to Oman for 12 days and did a roadtrip. 

Today's post is about Muscat, the capital of Oman.
Muscat is a city with many different landscapes. You can find mountains only a few kilometres far from the water. 
I really like the traditional but relaxed athmosphere in this city. It is a great place to get an inside view of the arabian culture and living.
My favourite thing that I did in Muscat was a tour through the mountains. You get an amazing view over the ocean and parts of the city. It is mind blowing.
I hope to go to Muscat again!
Have a great day x

Hier ist der erste Post der "Oman" Post-Reihe. Ich war letztes Jahr im Oman. Meine Familie und ich waren für 12 Tage dort und haben einen "Roadtrip" gemacht.

Im heutigen Post berichte ich über Maskat, die Hauptstadt Omans.
Maskat ist eine Stadt mit sehr vielen verschiedenen Landschaften und ist somit sehr vielfältig. Berge stehen nur einige Kilometer vom Meer entfernt. 
Die Stadt hat eine traditionelle aber sehr entspannte und lockere Atmosphäre. Es ist eine großartige Stadt um einen Einblick in die arabische Kultur und Lebensart zu bekommen.
Was ich besonders in Maskat genossen habe, war eine Tour durch die Berge. Man hat einene atemberaubenden Ausblick auf das Meer und einige Teile der Stadt. 
Ich hoffe noch einmal nach Maskat zu kommen.
Ich wünsche euch einen tollen Tag!


SHARE:

Keine Kommentare

Kommentar veröffentlichen

© Kera Fee.

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blog Layout Designed by pipdig